Nu får jag äntligen sticka!

Många tankar som snurrar i huvudet nu.
Skulle vara så skönt att få komma iväg ett tag. Andas. Men så känner man väl alltid och är man inte nära ett breakdown så får man tappert kämpa på. Vintern i sverige är inte att leka med.
Men det är inte sommaren i england heller... Eller usa för den delen.

Tankar... Inte desamma som förra veckan eller månaden. Nej, inte sånna. Inte längre.
Det går upp och ner som det ska.
Och nu pekar nosen uppåt som som man brukar säga om man heter som han.
Och jag får iallafall se solen även om jag inte får känna den och det är ju faktist inte förjävligt.
Snart ett år sedan jag lämnade landet för de förenta staterna och på ettårsdagen kommer jag antagligen att sätta mig ner, helt sentimental, plocka fram foton och blogga för livet om allt som jag saknar och känner.

Mycket som snurrar nu. Vart man sätter foten näst.
Står och trampar? Ja, kanske lite grann, men det gör nog inte så mycket. Bara vi ler och håller varann i handen, kollar på roliga klipp och stannar uppe hela nätter.

Och när man äntligen har somnat en blund så ringer väckarklockan alldeles för tidigt på morgonen och upp ska man till skrivbordet för att tackla diverse hyresgäster...
Och småchatta med Sofia. (; Så drömmer jag mig bort...
För varje gång som telefonen ljuder fantiserar jag om vem det kan vara och i vilket tonläge dom vill förmedla vilka ord. Ibland kan jag börja måla mig en bild av hur dessa människor ser ut. Och ibland vet jag redan det.
Många tankar...

Nu händer det! (:
Märker ni?

Cathrine har flyttat hemmifrån och imorron ska jag besöka hennes nya place för lite Desperate Housewives. Jag skulle tagit mig till henne en stund igår men Acke och jag bakade alldeles för många lussebullar, tände ljus, drack glögg, julpyntade och var sådär allmänt svenska, för att hinna med det.
Julpynt är mys.

Jag har världens finaste julkalender! (:



image138
- meow.


Merry Christmas and happy late birthday Dave.
This one is for you.
Eventhough you don't speak much swedish and probably've given up on my blog since I went "swenglish" you're pretty damn cool so if could I'd really get you/us this. Nevermind that first link... Cheerio! 

Kommentarer
Postat av: Acke

Mmm, det var vi :D Superjulmysigt! *saknar*

Postat av: cattis!

Åh, mys med lussebullebak! Brukar göra det natten till julafton. Eller jag och brorsan har försökt att skapa en liten tradition. Då ska man ändå sova länge på morgonen. Och det är verkligen hur mysigt som helst!

Tack förresten. Kul att du gillar bloggen :)

2007-12-04 @ 22:23:26
URL: http://chattis.blogg.se
Postat av: Bus

Hej Bus! Du e söt du... Inte ens jag vet vad jag skrev... Hoppas allt är bra... Puss

2007-12-05 @ 08:18:58
URL: http://lifeiswhatitis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback