The place to begin is surely the start.

Jävlar, här går det undan!

Sitter på jobbet och smuttar på kaffet. Det är ljummet nu. Som det alltid blir tillslut. Lyckas aldrig dricka upp hela koppen riktigt oavsett vilken storlek på koppen jag väljer... Cathrine och jag var på rea jakt i Skärholmen igår. Hittade min skatt men i helt fel storlek (för fan!).
Lämnade tillbaka klappar och bara snackade skit.
Till slut satte vi oss ner för en kopp kaffe då energin helt tagit slut. Åh kaffe!

Så såg det ut såhär:


"Vi skulle vilja ha en hel kopp kaffe, helst."
Men även den hann bli ljummen... Tack Cäffri. Tack som tusan för igår. <3


Och Julen var god. Ja det var den. Sådär som den brukar vara.
Ingenting upp mot förra julen och dess fester i stora landet på andra sidan världen men ungefär som året innan det. När djur glittrade på Stanleys typ.
Vi spelade massa Buzz, provade kläderna, plattade håret med den nya plattången och kollade på lavalampan. iiihh... Jag har fått världens finaste plattång och världens finaste lavalampa och världens finaste halsband!
För jag har världens bästa familj.

Och Marika och Cat var över en stund på juldagen.
Juldagen var en helt underbar dag, start till end, trots att Acke lämnade mig för att dö mitt på gatan. Han skrek "oh jävlar" och sprang för sitt eget liv när han såg en buss närma sig. Anarkister som vi är gick vi mot rött. "Så var det inte alls!" Han påstår att den inte ens var nära. Då påstår jag att han är en mes som blir rädd för en buss långt ifrån. Well which is it?
Det var något mer jag hade att säga medan vi ändå snuddar på ämnet mesar och blommor...
Men jag minns inte riktigt. Men vad jag kan säga är att Ferdinand är en tjur i Spanien som tycker bättre om att sitta under en korkek och lukta på blommor än att, som de andra tjurarna, vara med på tjurfäktningarna i Madrid...
Yarr yarr (;

Mitt och Ackes pepparkakshem. (;



Han drar till fjällen en vecka över nyår. Mösh! (:
Hoppas du får världens bästa vecka, älsko. Festa riktigt ordentligt och ta en massa bilder!
Saknar dig redan. Gott nytt år.

Nytt år, nya löften.
Inga sånna dära nyårslöften utan mer sånna där livslöften. Som inte har något alls att göra med att nyår närmar sig för egentligen är varje helg en nyårsafton som man borde välkomna med samma skål och vrål... Utan mer sånna där löften som man inte har vetat om att man har behövt men som man, med hjälp av riktigt goda vänner, upptäcker i precis rätt tid. (:
Löften om livskvalité.

Och bion sög inte helt men Tessi, nästa gång väljer Vi film! Här hittar du sidan jag pratade om.

Dave, It's life. Nothing's impossible, it's just a challange. (; x
image161


Ja, här går det verkligen undan. Ska hämta mig en färsk kopp kaffe nu, höja volymen till radion, börja alla återrapporteringar och sjunga med i Bodyguard!
Ella? Ella? Ella?
Eee... Eee... Eee...
(;

God fortsättning på er alla!


Kommentarer
Postat av: Cäffri

Jilly, my Jilly!
Tack så hemskt mycket själv för igår, det var heltrevligt!
Är allt bra med dej?
Jag tänkte ringa dej klockan 18.00 och hoppas att jag inte stör då.
Jag har fått bredband nu! Walla! Hemtelefon om typ 10 dagar.
Härke imorgon, frågetecken?
Älsk älsk

Postat av: Dave

Thankyou! :) For the "shoutout" and the title.

me :>
D

2007-12-28 @ 20:58:50
Postat av: Acke

Vi gick över vägen, halvvägs över ser jag att en buss kommer på avstånd. Då jag inte tänkt på att jag gått mot rött blir jag givetvis överraskad men ser att det inte är någon fara. Jag tar två snabba steg och vi kommer båda över säkert, några sekunder innan bussen dundrar förbi. Det gällde inte liv och död!

2007-12-30 @ 02:30:32
URL: http://www.ackelindholm.blogspot.com
Postat av: Jilly B

Du sprang för livet.

2007-12-30 @ 10:30:33
URL: http://insidelingo.blogg.se
Postat av: Becks

aaa eller hur! Kaffe ska serveras i stora koppar inga jävla små shotglas haha va sschysst av han acke att bara springa sådär men ni ska ju inte gå mot rött! gott nytt år söt puss!

2007-12-31 @ 00:09:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback