The town that we live in.

image141
Belmont.


A year ago I was in jeans and a t-shirt in my sunny California, decorating the christmastree to perfection.
We had Ben and Jerry's icecream and bbq'd for dinner. A glass of white wine. Startsstartsstars...
It's already been a year. Unbelievable. A year ago I opened myself to alot of new experiences and threw myself out into the world. And we had an awesome time!

Södertälje isn't San Francisco. It's not even Belmont. There's no snow but yet it's biting cold and dark most of the time. We don't have great malls with great clothes or great clubs with great music... (I'm really trying here!) We don't even have great coffee. Actually there isn't alot that we do have that's great. But that's okay somehow. It's ours.
It's the town that we live in. Our place for memories and actions.
I'm sure we can have surreal realities this winter too. ;-)
I miss you.


120815-139
Södertälje


What doesn't kill us makes us stranger.
Merry Christmasshopping everyone!

Check out Dave's
2007 Summary.






VIP @ Singing Bee. Haha "VIP"... Vi fick sitta lite längre fram.
Marika och jag anländer till Frihamnen efter skitsnack på tåget upp. Välkommen hem Marre!
Man fick ett glas vin och en snitt (kex-brie-oliv-oliv), så vi tog 4 st. Brien tappade vi på golvet.
Och så hade dom kaffe automater och kakor! Men när jag ställer ner min kopp efter Marika och trycker på Latte så dör strömmen i hela lokalen... Så det sög.
Men det var inte bara därför det sög utan det sög av så många olika anledningar att man egentligen bara ville gråta men man kan inte för man måste skratta tagning efter tagning för kamerorna låg på! Marre och jag blir med i TV.
Ha.

Schubb i lördags ägde som vanligt. (:
Ni är världens bästa band och världens finaste pojkar.
CHÄRLEJK!

Firar en tidig julafton med Min på fredag.
Då kramas vi för våra 6 månader tillsammans och sjunger julsånger...
Picture that! <3

Kommentarer
Postat av: Dave

that picture of Södertälje looks pretty cool, it reminds me a lot of a street in prague to be honest! :)

2007-12-17 @ 23:24:34
Postat av: Marooo

Hey vi var ju VIP som fan!!
haha. Jag ska inhandla garn idag så vi kanske kan ta den där stickjuntan nån dag här framöver. Helt sanslöst att det är julafton på måndag. Hinne r inte med ju!!!

2007-12-18 @ 17:17:02
Postat av: Cat

Åh, min Jill! Du är för härlig! Det är inte klokt vad snabbt det här året har gått! Och man kommer lixom ihåg typ allt som hänt (fattar du vad jag menar...?) Det har lixom hänt så mycket saker att man kan dela in året lixom... äh vet inte hur jag ska förklara, men jag är nästan säker på att du förstår ändå. Det gör du alltid för du är så jävla äcklig! Haha! Vill bara tacka för en fin blogg, för det här året, för att du är min bästa kompis och för att du är underbar! Tycker det är jättesynd att man ska behöva bli vuxen dock, man kan inte alls träffas lika mycket med allt jobb och pojkvän och jag vet inte vad. Men du ska veta att du alltid har mej precis här, jämt! Du is the shiot! Älskar dej! Pussar/ Din Fricken

Postat av: Acke

Södertälje is not Prague, we´re better and not even close as good as they are in the same time but in different ways. Never mind my english... And to Cat; JILL ÄR MIN OCH INTE DIN, INTE ENS NÄSTAN! ;)

2007-12-19 @ 16:38:06
URL: http://www.ackelindholm.blogspot.com
Postat av: Dave

Haha, acke. I'm sure Södertälje is much better than prague, prague is full of tourists :(

2007-12-19 @ 21:51:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback