Wait a moment...

Det finns en värld. Och i den finns det massa människor som andas, dansar och lever. Denna värld roterar runt en sol bland massa andra världar. Det finns en sol brevid och en till längre bort och ännu en. Och runt dessa solar roterar flera världar... En galax. 
Och brevid den finns en till och ännu en till...

Så tar ett liv slut och plötsligt slutar alla världar att rotera. Helt tyst och stilla.
Alla vet att solen egentligen skiner men den är bara ljummen. Så obetydlig och mörk. 
En vacker melodi börjar spelas och värmer alla hjärtan. Alla världars människor och djur lyfter armarna och gungar i takt. Alla tillsammans, håller varandra i händerna och nynnar. Och så börjar världarna sakta sakta ta fart igen.

Andas.

Jag bor hos Cathrine nu, hon har åkt till Turkiet. Har packat en påse med kläder och tagit hit gitarren. Det kommer bli en skön vecka trots att det känns helkonstigt att vara här utan Cat. Myser med hennes kissekatt, Hiro. (:
Söndag idag. Acke sitter bakom mig och kollar på "Living WIth Fran" på TV och Sofia är på väg över. Blir nog en bra dag. Kanske film ikväll med pojkarna eller sa vi något om vofflor? Lördagen, gårdagen, kunde ha strukits från livet. Bajsdag. Man har sånna ibland. Värdelöst.
Mamma och jag hamnade på MIO en sväng i alla fall, luktade på härliga tvålar och drömde om ett fint hus. Det var ganska mysigt även det mesta dom hade var "crap on a stick". Förutom en soffa, den var fin! Och inte så dyr! Go go delbetalning?! Vi får se... Äh, bla bla bla... Vin, Anchorman, Katt, Mys. Grannen på första våningen hade fest, lät som dom hade kul. Hoppas Cat har the time of her life, nu ska jag gå och möta Sofia och försöka få Acke att diska så länge. Ha! Yea right...

120815-237

Moment.

Kommentarer
Postat av: madeleine

halloj halloj. det låter som ett riktigt mirakelrecept. ska prova det så snart jag sett en bananfluga, har inte sett en på länge nämligen,

Postat av: Ida

du är söt! hoppas allt är jättebra med dig, luv.

2008-04-13 @ 20:21:09
Postat av: Majken

Damn vad bra du skriver. Det där första var ju bara helt fantastiskt!
Jo visst är det så? Vill man inte vara privat eller personlig skall man inte blogga över huvud taget tycker jag.
jag har det sisådär. min prinsessa skall opereras idag så jag är orolig så in i helskotta. och jag saknar min prins, som alltid.
hur har du det?
puss kram

2008-04-14 @ 09:02:56
URL: http://majkenhenaesjohansson.blogg.se
Postat av: Anonym

ja håller med du skriver bra. skön blogg och du ta det lugnt bara. ibland e det tugnt de e bara att se framåt.

2008-04-14 @ 14:40:58
Postat av: Anonym

tror du på gud? :)

2008-04-14 @ 16:17:58
Postat av: Jilly B

Tack för era fina kommentarer! Ida, söt kan du va själv! (:

Jo jag tror nog på Gud.

2008-04-15 @ 08:56:01
URL: http://insidelingo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback