chärlejk

Jag hade tänkt skriva om hjärtchoklader, blommor och varit riktigt alla hjärtans dagig.
Det är så mysigt när sånna här dagar kommer omkring och hade vi varit vart som helst i världen annars så hade blombuden haft fullt upp, guldsmeden bra priser och restaurangerna varit fullbokade. TV reklamerna hade inte slutat med "...eller gör slut med eländet och köp den till dig själv!"  även om jag måste erkänna att jag skrattade högt när jag såg den... 
Nej i Sverige skäms vi lite. Allt ska tas på blodigt allvar för humorn saknas lite grann i en vanlig Svensson. "Det är så löjligt det hela med Halloween och ♥s dag och sånt. 
Dom vill bara tjäna pengar" säger Sven som året efter faller i depression och så småningom tar livet av sig medan resten av världen leker. Kanske lite hårt. Kanske inte.

Jag njuter av alla helgdagar och jag vet att jag har många med mig!
Vi som handlar rött och rosa även om vi saknar en hjärtansvän bara för att mysa till atmosfären.
Vi som inte bryr oss om vilka som tjänar pengar så länge vi och dom i våra liv ler och mår bra!
Vi som inte tycker det är smaklöst och vi som vågar klä ut oss till annat än änglar/djävular/sjuksköterskor på Halloween... Vi som vågar njuta av våra liv.

Jag tänkte skriva om rosor och vad dom betyder och kanske blicka tillbaka på något roligt minne från förr. Kanske den på Blombackaskolan i högstadiet med rosen till "Bordet" (jag skrattar) eller helt enkelt förra året i USA! Men det är så svårt att behålla entusiasmen när landets väggar kväver en. Förlåt, landets befolkning. Sånna som Sven. 

Nej, Sverige är inget land för mig. Det är så lätt att få för mycket.
Jag behöver ett break stup i ett om jag ska klara av att leva här. Till länder med varmare blod.
Ett finger kvar. Vi ses på Teneriffa!

Happy Valentines Day!
♥always
Jill Adam

 image198

Kommentarer
Postat av: Soff

Så jävlarns bra skrivet! & söt bild!

Postat av: Patrick

4 fingrar för mig. Njut av solen :D

2008-02-11 @ 13:39:43
URL: http://eire.blogg.se
Postat av: Bus

Awww... Sötis... Önskar dig allt gott i hela världen! Puss

2008-02-13 @ 11:35:39
URL: http://lifeiswhatitis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback