isabella for president

Jag och Isabella på jobbet har en liten intern grej som startade vid jul någon gång.
Vi hade stormande diskussioner om en bättre värld och svaret på alla våra frågor var alltid detsamma: Om bara Isabella var president...

Så jag kände i måndags i verkstan att det var dax att starta en kampanj.
Jag tillverkade knappar som jag gav till Isabella imorse och som hon delade ut på kontoret.



"Say Yes to Isabella"
"I voted for Isabella"
"Isabella for president"
osv...

Som det ser ut kommer nog varken hon eller jag få någon av tjänsterna vi sökte och
alltså vara tvungen att lämna kontoret. Det är lite sorgligt... Inte bara för att det är ett roligt och stimulerande jobb jag lämnar utan även för att jag kommer sakna tjejerna på felanmälan som jag fått äran att lära känna.  Alla helt fantastiska på unika sätt. 
Stödet och sammanhållningen i gruppen är bland det häftigaste jag varit med om.

Men det går vidare, som man brukar summera livet och när en dörr stängs öppnas ett fönster. Ett som alltid har stått på glänt är Café Nova. 
Fick ett samtal igår som inte bara gjorde min dag utan kanske även min framtid. Man får hålla alla tummar man har för fler kan man inte hålla!


On another note;
Igår var jag med mamma till Karolinska. Solen stekte på, en riktigt härlig dag! Efter besöket på sjukan drog vi in till city och mötte upp Cathrine. Åt lite god mat innan vi började knalla runt i butiker. At one point pratade Cat brittiska och jag låssades vara hennes svenska vän som visar henne Stockholm. Hon tyckte jag var pinsam och folk kollade lite konstigt på oss, mig mest som hittade på "fakta" om stan. "I die inside!" 

Vi satte oss på tåget hem efter en lång dag men Cathrine hoppar av i Årstaberg på blind-date. Snubben verkade schysst men istället för att dra ut och käka, som jag tyckte att dom kunde göra, så gav han henne en cykel i utbyte mot pengar. Det var tydligen en stor cykel. Den största cykeln hon någonsin sett! Hon skickade mms...

Haha humor.
Tack Cat för igår. Riktigt riktigt mysigt. (:

Kommentarer
Postat av: Stina Moe

Japp, när en dörr stängs uppnas alltid ett fönster.

2008-05-28 @ 18:44:27
Postat av: Sanna

Haha oj jävlar du! Det där måste jag ändra med detsamma, så kan det ju inte stå! :o

Postat av: Sandra

Tack så mycket! Hoppas du får en bra dag!

2008-05-29 @ 11:49:15
URL: http://froggie.blogg.se/
Postat av: anna

Hahaha, vad gulliga knappar !!

2008-05-29 @ 18:33:50
URL: http://sandellski.blogg.se/
Postat av: Cat

HAHHAHA! I die inside!!! I love you!

2008-06-01 @ 23:00:37
URL: http://smellslikecathrine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback